El, vatten, wi-fi och en slutstädning ingår i priset. Även sängkläder och handdukar ingår, men ev badhanddukar sommartid får man ta med sig hemifrån. Det finns tvättmaskin i huset så det går enkelt och snabbt att tvätta. Man behöver inte boka exakt 1 eller 2 veckor. Man bokar så många dygn som man önskar och bokar ankomst/avresa den dag som passar.
Betalning, villkor, m.m.
Vi är måna om att huset behålls i ett bra skick. Det är därför rökfritt. Hundar är välkomna men får ej ligga i sängar/soffa. Vi hoppas att ni kommer att känna för och betrakta huset som ert hem under vistelsen, och ta hand om det därefter.
Betalning
Vid bekräftad bokning betalas 30% av det totala hyresbeloppet till bankkonto eller via Swish. Betalning sker inom 7 dagar. Resterande 70% + en deposition om XX betalas senast 2 månader innan hyresperiodens början. Depositionen återbetalas efter städerskans genomgång av lägenheten så allt är ok. Glädjande nog har vi hittills alltid kunna återbetala depositionen. För hyresgäster som bokar med kortare tid till hyresperiodens början än två månader, så betalas hela hyresbeloppet direkt.
Om inte betalning sker enligt planen, riskeras hyresgästens reservation. Vi förbehåller oss rätten att betrakta det som en avbokning och erbjuda lägenheten till annan hyresgäst.
Vistelsen
Tillträdestid och avfärdstid enligt överenskommelse så att städfirman hinner städa innan nästa hyresgäst kommer. Vanligen är det avfärd senast 10 och ankomst efter 16.
Hyresgästen ska varsamt behandla huset, möbler, utrustning och husgeråd som finns i där.
Du kommer få en huspärm med praktisk information, kontaktuppgifter, lösenord, instruktionsmanualer, etc. I pärmen finner ni också en inventarielista på allt som finns i lägenheten. Vänligen checka av mot denna innan avresa och ersätt de förbrukningsvaror som ni har konsumerat med nya, likvärdiga, samt vänligen lämna lägenheten i vårdat skick. Om något ändå skulle skadas i lägenheten, identifiera detta på inventarielistan i lägenhetspärmen och tag därefter vänligen kontakt med oss.
I området finns grannar, både permanentboende och semesterfirare. För allas trevnad behöver man ta hänsyn till detta. Vi tar dock inte ansvar för om någon eller något, för oväsen eller på annat sätt stör er vistelse. Inte heller om vatten eller el uteblir pga. händelser som ligger utanför vår kontroll.
Vi ansvarar inte för förlorade ägodelar, skador, sjukdomar eller liknande händelser.
Om något ändå inträffar ska hyresgästen omgående ta kontakt med den lokala kontaktperson vi hänvisar till.
Vid slutstädning genomför vår servicepersonal en genomgång av lägenheten. Eventuella skador som upptäcks eller onormal städning och som förorsakats av hyresgästen ersätts av denne.
Nycklar
Vi har ett kodlås och erhåller kod av oss.
Avbokning
Reservationsavgiften på 30% betalas inte tillbaka om man ångrar sig.
Vid en avbokning som sker mellan 4-8 veckor innan hyresperiodens början, så återbetalar vi 50% av det totala hyresbeloppet. Om avbokning sker senare än 4 veckor innan hyresperioden sker ingen återbetalning. (Det kan bli svårt för oss att finna en ny hyresgäst med så kort varsel). Uthyraren har rätt att annullera en bokning vid särskilda skäl eller upp till 3 månader innan ankomst och då mot full återbetalning av erlagt belopp till hyresgästen.